پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:34 - 1398/11/18

خواص جعفری / معجزه جعفری برای پوست و لاغری و کلیه و کبد

کارگر آنلاین:جعفری گیاهی است علفی ، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا 70 سانتیمتر می رسد . برگهای آن برنگ سبز تیره و دارای بریدگیهای لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است .
به گزارش کارگر آنلاین ، گلهای جعفری کوچک برنگ مایل به سبز و بصورت چتر یم باشد میوه آن کوچک به درازای 2 میلیمتر و به قطر یک میلیمتر و دارای بوئی معطر است.
 
 
یکی از سبزی هایی که فواید بسیار زیادی دارد جعفری است. این سبزی به مزاج برخی سازگار نیست اما توصیه میشود که هیچگاه این سبزی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید. جعفری سرشار از ویتامین های گناگون از قبیل ویتامین آ ، ث ، ای و ب می باشد همچنین دارای مواد معدنی مهم مانند آهن و کلروفیل به مقدار زیاد است.
 
ترکیبات موجود در جعفری
 
فلاوونوئیدها: دومین جزء مهم آن، فلاوونوئیدها بوده که از ترکیبات مهم این گروه که در جعفری یافت می شود که می توان آپیئین(apiin)، آپیجنین(apigenin)، کریسواِریول(crisoeriol) و لوتئولین(luteolin) را نام برد.
 
خواص تخم جعفری
 
تخم جعفری از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است .
 
1) ضد نفخ شکم است .
 
2) شریان ها و رگ ها راتمیز می کند .
 
3) ادرار آور و قاعده آرو است .
 
4) برای درمان تب نوبه بکارمی رود .
 
خواص ریشه جعفری
 
1) ریشه جعفری اشتها آور است .
 
2) ادرار آور و قاعده آور است .
 
3) سنگ کلیه را دفع می کند .
 
4) برای درمان اسهال باید 20 گرم ریشه جعفری را در یک لیتر آب دم کرده و تنقیه کنید .
 
5) دم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس بکار می رود.
 
6) برای درمان سرخک مفید است .
 
 
 
خواص برگ و ساقه جعفری
 
1- برای رفع لکه ها و جوش های صورت دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید .
 
2-برای روشن شدن رنگ پوست مقدری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و صبح وشب صورت خود را با آن بشوئید بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می شود.
 
3-دم کرده جعفری ضد تب است .
 
4-دم کرده برگ جعفری برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است .
 
5-خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می کند .
 
6-بعد از خوردن سیر برای برطرف کردن بوی دهان جعفری بجوید.
 
7-جعفزی نفس را خوشبو می کند.
 
8-برای درمان ضرب خوردگی و خون مدرگی له شده برگ و ساقه جعفری را روی عضو ضرب دیده بگذارید .
 
خواص جعفری برای لاغری
 
تاثیر جعفری در کاهش وزن جعفری حاوی فیبرهایی بوده که انباشتگی چربی‌ها را کم کرده و این سبزی معطر همچنین سبب کنترل اشتها می‌شود و برای همین اگر قصد لاغری دارید از جعفری و برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید حتی از آب جعفری هم غافل نباشید.
 
معجون لاغری: برای این کار یک دسته جعفری را ابتد پاک کرده و بشورید و سپس آن را به تنهایی یا با سبزیجات دیگر در مخلوط کن ریخته و آب آن را میل کنید. تخم جعفری نیز خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای را داشته برای این کار به مدت ۱۵ دقیقه نصف قاشق چای‌خوری تخم جعفری را در یک فنجان آب خیسانده و میل کنید و به مدت ۱۵ روز انجام دهید تا تاثیر ان را ببینید
 
نوشیدنی دیگر برای لاغری : با تهیه و نوشیدن این معجون ساده به مدت فقط پنج روز قادر خواهید بود به اندازه سه کیلوگرم از وزنتان را کم کنید و نوشیدن روزانه یک لیوان از این معجون با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را دست کم 40 درصد افزایش داده مواد لازم برای تهیه معجون لاغری:
 
1 دسته جعفری، 1 عدد لیمو و یک لیوان آب
 
جعفری ها را ریز ریز خرد کرده و با اضافه کردن آب لیمو و سپس آب این معجون را با معده خالی هر روز میل کنید ، اما فقط برای پنج روز. سپس، شما باید یک استراحت 10 روزه به بدنتان داده و برنامه را دوباره از ابتدا آغاز نمایید.این معجون برای سوزاندن کالری استفاده می گردد و ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن می رساند، و علاوه بر این، با استفاده از آن شما می توانید 3 کیلوگرم کمتر از 5 روز کاهش وزن   را مشاهده کنید.
 
خواص جعفری برای پوست
 
جعفری برای ترمیم و طراوت پوست مفید است چون سرشاراز ویتامین C است، که خطوط ریز، چین و چروک و زخم پوست را کاهش میدهد.
جعفری کلاژن تولید کرده و در نتیجه سلول را بازسازی میکند و مصرف جعفری فواید بسیاری دارد آب جعفری فواید بسیار مهم برای پوست دارد.در صبح بعنوان ماسک استفاده شود، کافیست ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند فواید آب جعفری برای پوست: آب جعفری، شامل بتا کاروتن و ویتامین A است.زخم پوستی را سریع بهبود میدهد آب جعفری برای تسکین کبودی زیر چشم و کاهش تورم بسیار موثر است..
بعلت داشتن کلروفیل و مقادیر بالایی از ویتامین کا برای کاهش تورم اطراف چشم بسیار مفید است یک قاشق غذا خوری از آب جعفری را به ماست اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و با پنبه توپی به زیر چشم بزنید این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
آب جعفری آکنه ، جوش، عفونت های پوستی را درمان کرده و پوست را ضدعفونی میکند.
آب جعفری دارای اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی است.
 
 
آب جعفری، روغن زیتون و یا روغن بادام، را امخلوط کرده به پوست بمالید پس از ۳۰ دقیقه با آب بشوئید برای التیام پوست بسیار مفید است.آب جعفری پوست را باز سازی کرده قرمزی و جوش پوست را از بین می برد.
 
برای لکه های تیره روی پوست و سفید شدن رنگ پوست سودمند است.برای این کار، آب جعفری، ۳ قاشق چای خوری عسل و۱ قاشق آب لیمو را ترکیب کرده چربی آن پوست را متعادل میکند دستور تهیه ماسک آب جعفری: ۱ فنجان آب جعفری، ۱ قاشق چای خوری بلغور جو دوسر، ۴ قاشق چای خوری عسل، ۳ قاشق غذاخوری ماست.آماده سازی و کاربرد: همه مواد را در مخلوط کن ریخته و پوست ر ا با این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه بدون حرکت صورت مالش دهید.سپس پوست را با آب سرد بشوئید.سلولهای مرده پوست صورت از بین رفته. برای پاک کردن لایه های انباشته شده از غبار سه بار در هفته این کار را انجام دهید
 
طرز تهیه آب جعفری
چگونه آب جعفری تهیه کنیم؟ برای آماده کردن آب جعفری از ساقه های جعفری استفاده میکنیم ۱ لیتر آب را می جوشانیم ساقه های جعفری به اندازه یک دسته را ریخته دو سه دقیقه بجوشد سپس آب آن را صاف کرده
و بعنوان ماسک استفاده میکنیم.
 
خواص جعفری برای کبد
 
سم زدایی از کبد به طور منظم به افزایش عملکرد آن و از بین بردن چربی‌ها بسیار کمک می‌کند. این نوشیدنی در عرض 5 روز کبدتان را مانند یک نوزاد پاک می‌کنید.
 
مواد تشکیل دهنده:
 
1 فنجان جعفری خرد شده
 
5 ساقه کرفس
 
6 فنجان آب
 
3 عدد لیمو
 
طرز تهیه:
 
مواد تشکیل دهنده را با دقت بشورید. اگر لیموی ارگانیک پیدا کردید، نمی‌خواهد پوست آن را بگیرید.
 
محتویات را تا زمانی که خوب مخلوط شوند باهم ترکیب کنید اما فعلا آب را اضافه نکنید.
 
هنگامی که به خوبی باهم مخلوط شدند مواد را داخل آب بریزید و دوباره هم بزنید.
 
نوشیدن 2 فنجان بعد از هر وعده غذایی بسیار نتیجه بخش‌تر گزارش شده است. اگر تنها 5روز، 3 وعده در روز این نوشیدنی را میل کنید تمام سموم از کبدتان خارج می‌شود. لازم به ذکر است اگر در طول روز آب فراوان میل کنید به روند پاکسازی کبد بسیار زیاد کمک کرده اید.
 
خواص جعفری برای کلیه
 
سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلترمیکنند. با گذشت زمان ، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد. چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟
 
بسیار آسان است ، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج میشود. هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید.
 
 
 
کارگر آنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین